Monday 3 November 2008

Art from Slovenia: Urša Vidic "Beyoned"

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Friday 7 November 2008 at 6pm

opening

Urša Vidic

“Beyoned”

curated by Michele Drascek


Contemporary Art Space Camere Chiare
Università degli Studi di Trieste
Facoltà di Scienze della Formazione
Via Principe di Montfort 3, Trieste



untill 28 November 2008
from Monday to Friday, 9am - 7pm


more on Urša Vidic: http://uvslike.blogspot.com/

Università degli Studi di Trieste website: http://webnews.units.it/pagina.asp?id=380&tipoogg=0&lang=2&tipo=1


Urša Vidic is an artist of Galerija Ganes Pratt, Ljubljana (Slovenia)http://www.ganes.si/index_files/Ganes_Pratt.htm



Review by Michele Drascek

Urša Vidic
“Beyoned”

In her work, Urša Vidic opens the question about relation between biological and social gender. “Beyoned” is a made-up word coined in order to efficiently illustrate the artist’s idea; it describes revolt and a desire to progress in understanding of sexual identities in the western culture; to rise above the biological and cultural determination in the name of respect.

The work presented at this exhibition is a result of intense human body research. The subject is portrait with extreme precision, without seeming morbid or over-sensual. The artist transforms a photograph onto canvas, reinterprets its meaning and shapes into a sophisticated oil painting. That is why her paintings differ from the mimic portrait photography.

Even though the subject of her paintings is the human body, we can describe them as non-figurative. And it is true; the body extends, stretches and disappears. The details disintegrate until they are merged with a single layer of monochrome color. In this way it is almost impossible to identify the gender of the body. It becomes sublime.

Through researching her own physiognomy, the artist questions her identity, seeking answers to diametricality between the male and the female and asks what happens when we go beyond the gender determination and transform into one. By annihilating the gender differences we reach egalitarism. Or as the artist puts it: “It’s a fantasy and at the same time a realistic appeal towards unity between different social genders and towards respect between them.”

What we see on her canvas are outlines of human bodies and their organs. Most of all we notice the basic presence of hands painted in exquisite precision. The hands are grabbing skin and research various parts and organs of the body. With all this, it seems as if they are trying to understand, discover, almost penetrate, devour and possibly posses the bodies, which is impossible. We can also sense care and restlessness in her paintings. Canvases with their cold composition resemble scientific research of hybrids, but on the other hand, a strong emotional presence of the artist is sensed. The desire to communicate about her research through painting leads to phenomenology.

Urša Vidic
“Beyoned”


“Beyoned” è un lemma inesistente, un voluto errore grammaticale.
La parola è composta dall’ingelse beyond (oltre, al di là) e one (uno).
Da artista seriamente coinvolta nelle problematiche di genere, Urša Vidic propone un titolo che è un atto di resistenza, ma anche di volontà di superamento della cultura del sesso dominante – quello maschile – nella cultura occidentale: andare al di là del genere, accettare i generi differenti nel nome del rispetto.

Per questo motivo le opere presentate da Urša Vidic sono frutto di un intenso lavoro di ricerca sul corpo. Un soggetto pittorico trattato con estrema cura e attenzione al dettaglio, ma senza cadere nel morboso o nel sensuale.
Nel puntiglioso processo di produzione delle opere l’artista parte dalla fotografia per poi interpretarla e trasformarla sulla tela in raffinate pitture a olio. Pitture che però divergono dal reale ritratto fotografico.
Nonostante il soggetto sia il corpo, si può parlare di una pittura non-figurativa. Infatti il corpo si allunga, si distorge e svanisce, la pittura perde il dettaglio sino a diventare un’unica campitura di colore in cui è impossibile riconoscere l’identità di genere: il corpo diventa sublime.

Utilizzando la fisicità della Persona, l’artista si domanda cosa sia l’identità, cosa sia la diversità tra uomo e donna, e cosa accade con la perdita del genere (beyond) e la successiva trasformazione in un’unica unità (one). L’annullamento dell’identità corporea porta a una sorta di egualitarismo. L’artista descrive perciò queste opere come “un appello fantastico-idealistico a un rapporto egualitario tra i sessi fondato sul rispetto”.

Concretamente, quello che vediamo sulle tele sono porzioni estese di corpi, interferenze tra corpi. E la fondamentale presenza delle mani, dipinte molto dettagliatamente, che stringono i corpi e la loro pelle per investigarli. Di più: per percepire, scoprire, quasi penetrare, inghiottire e forse prendere possesso – un possesso impossibile – del corpo.
Si riconosce un disagio, un’inquietudine. Le tele sono simili a freddi fotogrammi di una ricerca scientifica sugli ibridi.
Si percepisce la partecipazione emotiva dell’artista. Il bisogno di comunicare la propria ricerca attraverso la produzione pittorica. Ne esce una fenomenologia.


Urša Vidic
“Beyoned”

"Beyoned" je beseda, ki ne obstaja, in je skovana na željo umetnice. Sestavljena je iz angleške besede beyoned, ki pomeni onkraj, preko in besede one, ki jo prevajamo kot eden, enak. Ker Urša Vidic v svojih delih odpira vprašanja, ki se dotikajo odnosa med biološkim in družbenim spolom, predlaga naslov, ki je sočasno delo odpora in hkrati želje, da bi napredovali v razumevanju naših spolnih identitet v zahodni kulturi; dvigniti se nad biološko in družbeno determiniranostjo v imenu spoštovanja.

Delo, ki ga na tej razstavi predstavlja Urša Vidic, je rezultat intenzivnega raziskovanja človeskega telesa. Slikarski subjekt obdeluje z ekstremno natančnostjo, ne da bi pri tem delovalo morbidno ali prekomerno čutno. Med umetniškim ustavrjanjem se umetnica poslužuje fotografije, ki jo na platnu na novo pomensko interpretira in preoblikuje v prefinjeno oljno sliko. Zato se slike razlikujejo od mimetične portretne fotografije.

Kljub temu, da je subjekt slikanja človeško telo, lahko govorimo o njenih slikah kot o nefigurativnih. In res, telo se razteza, podaljšuje in izginja. Detajli na slikah se razkrajajo, dokler se ne združijo v en sam nanos monokromne barve. Na ta način le še s težavo prepoznavamo identiteto spola. Telo postaja sublimno.

Preko raziskovanja lastne fizionomije, umetnica postavlja pod vprašaj njeno identiteto, išče odgovore na diametralnost med moškim in žensko in se sprašuje, kaj se zgodi ko se dvignemo nad spolno določenostjo (beyond) in se transformiramo v enost (one). Z razvrdnotenjem razlik med spoloma, pridemo do egalitarizma. Ali kot pravi umetnica sama: “Gre za fantazijski in hkrati idelastični poziv k enotnsoti med različnimi družbenimi spoli in k spoštovanju med njimi.”

Kar lahko vidimo na njenih platnih so obrisi človeških teles in njihovi organi. Predvsem je opaziti bazično prezenco rok, ki so naslikane z izredno natančnostjo. Roke grabijo kožo in raziskujejo različne dele, organe telesa. Pri vsem tem se zdi, kot da skušajo razumeti, odkrivati, skoraj penetrirati, požirati in mogoče posedovati telesa, kar pa je nemogoče.
Na njenih slikah lahko zaznamo tudi skrb in nemir. Platna spominjajo s svojim hladnim kompozicijskim kadriranjem, na znanstveno raziskovanje hibridov, po drugi strani pa je čutiti močno emocionalno prisotnost umetnice. Želja po komunikaciji o svojem lastnem raziskovanju preko produkcije slikarstva, pripelje do fenomenologie.



On newspaper:
Il Piccolo, cultural page Università, Thursday 6 November 2008









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